Sekcja Księgowości
Do zadań Sekcji Księgowości należy:
- Prowadzenie całości rachunkowości Szpitala zgodnie z obowiązującymi przepisami w tej dziedzinie;
- Prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej zgodnie z ustawą o rachunkowości w okresach obrachunkowych;
- Prowadzenie rachunkowości w sposób zgodny z przyjętymi rozwiązaniami branżowymi, zapewniającym poprawne sporządzanie okresowej sprawozdawczości ekonomiczno-finansowej oraz ochronę mienia i kontrolę wykonania zadań;
- Dekretowanie dokumentów księgowych;
- Terminowe rozliczanie należności publicznoprawnych;
- Sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych;
- Sporządzanie w ustawowym terminie bilansu, rachunku wyników oraz pozostałej sprawozdawczości finansowej po zakończeniu roku obrotowego;
- Sporządzanie sprawozdań w ramach sprawozdawczości budżetowej i przekazywanie ich odpowiednim organom;
- Prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej przychodów i rozchodów materiałów;
- Uzgadnianie inwentaryzacji rzeczowych oraz wyprowadzanie różnic inwentaryzacyjnych;
- Bieżące analizowanie rozrachunków z kontrahentami;
- Przygotowywanie dokumentacji do spraw kierowanych na drogę postępowania sądowego;
- Prowadzenie księgowo-finansowej dokumentacji pokontrolnej;
- Sprawowanie funkcji kontroli wewnętrznej w zakresie działalności sekcji;
- Prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej;
- Prowadzenie dokumentacji kasowej i bankowej;
- Wyliczanie, ewidencja i sprawdzanie odsetek z tytułu nieterminowego regulowania należności i zobowiązań;
- Przygotowywanie i sporządzanie rocznego planu finansowego oraz monitorowanie jego wykonania;
- Sporządzanie okresowych informacji i sprawozdań finansowych;
- Dokonywanie wypłat wynagrodzeń w określonym terminie;
- Koordynowanie i konsolidowanie planów finansowych rocznych tworzonych w Szpitalnych centrach kosztów (komórkach organizacyjnych medycznych i niemedycznych);
- Bieżąca współpraca z Kierownikami centrów kosztów;
- Sporządzanie kalkulacji usług Szpitala;
- Prognozowanie wyniku finansowego;
- Kontrola wykonania planu finansowego;
- Analiza i monitorowanie odchyleń między sporządzonym planem finansowym a jego wykonaniem;
- Opracowywanie analiz ekonomiczno-finansowych, w szczególności analiz kosztów stałych i zmiennych;
- Planowanie i kontrola prawidłowego finansowania działalności operacyjnej Szpitala.