Sekcja Sprzętu i Aparatury Medycznej
piętro I
W ramach Sekcji Sprzętu i Aparatury Medycznej należy w szczególności:
- współpraca w opracowywaniu rocznego planu zakupów sprzętu medycznego;
- współpraca z kierownikami jednostek wnioskujących przy sporządzaniu wniosków o wszczęcie postępowań przetargowych, w tym w zakresie opisu przedmiotu zamówienia oraz szacowania wartości;
- okresowa analiza sposobu eksploatacji i wykorzystania aparatury i sprzętu medycznego;
- nadzór nad utrzymaniem w pełnej sprawności sprzętu medycznego posiadanego przez Szpital;
- zlecanie napraw i przeglądów sprzętu medycznego przy uwzględnieniu zasad gospodarności, racjonalności, efektywności wydatkowania środków oraz optymalizacji kosztów ponoszonych przez Szpital;
- 6) prowadzenie baz danych sprzętu i aparatury medycznej używanych w szpitalu oraz prawidłowe zarządzanie nim;
- przestrzeganie zasad racjonalności działania, ekonomiki gospodarowania i optymalizacji kosztów, w szczególności wyszukiwanie najkorzystniejszych cenowo i jakościowo artykułów oraz wyłaniania rzetelnych dostawców i producentów;
- prowadzenie w sposób właściwy i zgodny z aktualnymi przepisami spraw reklamacyjnych w zakresie jakości, ilości i ujawnionych tzw. wad ukrytych zakupionych materiałów;
- zapewnienie oraz nadzorowanie nakazanych przepisami okresowych kontroli i serwisów gwarantujących bezpieczną eksploatacje;
- wyposażenie aparatury i urządzeń medycznych w dokumentację eksploatacyjną (paszporty techniczne) oraz nadzór nad prawidłowością jej prowadzenia;
- prowadzenie ewidencji serwisów, napraw;
- opiniowanie wniosków o zakup lub przyjęcie nowej aparatury pod względem celowości, zasadności i dostępnych technologii;
- ewidencjonowanie otrzymanych darowizn sprzętu i aparatury medycznej (na podstawie otrzymanych dokumentów).